Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-09-2007 | Article

World Wide Wisdom

Auteur: Frank Ruiters

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 3/2007

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

In de psychodiagnostiek bij jongeren staat vaak de vraag centraal welke stijl iemand hanteert bij het omgaan met stressvolle omstandigheden. Diverse vragenlijsten kunnen dan worden ingezet, zoals de UCL. Via de site www.​schematherapie. nl zijn nuttige vragenlijsten (gratis) te downloaden, waarmee de vraag naar copingstijlen ook te beantwoorden valt. Deze brengen de manier van denken en doen van een persoon in beeld. De theorie is dat iedereen schema’s hanteert die de waarneming en het gedrag sturen. De YSQ-L2 (met maar liefst 205 items) vormt het basisinstrument dat navraagt of inadequate schema’s van toepassing zijn. Wanneer deze lijst onvoldoende oplevert is er de YRAI-1, die vooral focust op vermijdingsreacties.
Metagegevens
Titel
World Wide Wisdom
Auteur
Frank Ruiters
Publicatiedatum
01-09-2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 3/2007
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059659