Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2012 | Interview

Angsten overschrijven

Liz Phelps, directeur van het Phelps Lab in het New York University Center for Neuroeconomics

Auteur: Jan Hein van Dierendonck

Gepubliceerd in: GZ - Psychologie | Uitgave 2/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Als directeur van het Phelps L ab in het New York University Center for Neuroeconomics stuurt prof. dr. E .A. Phelps een indrukwekkend team van onderzoekers aan die proberen te ontrafelen hoe leergedrag en geheugen worden beïnvloed door emoties en welke neurale systemen daarbij betrokken zijn. Wat voor effect heeft een emotie als angst op sociale interacties, op houding tegenover vreemden, op hoe men beslissingen neemt? ‘We moeten nog veel fundamentele vragen beantwoorden, maar ik hoop dat ons onderzoek uiteindelijk zal bijdragen tot effectievere behandeling van bepaalde psychische aandoeningen.’
Metagegevens
Titel
Angsten overschrijven
Liz Phelps, directeur van het Phelps Lab in het New York University Center for Neuroeconomics
Auteur
Jan Hein van Dierendonck
Publicatiedatum
01-03-2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
GZ - Psychologie / Uitgave 2/2012
Print ISSN: 1879-5080
Elektronisch ISSN: 1879-5099
DOI
https://doi.org/10.1007/s41480-012-0018-y