Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

20-03-2018 | Brief Report

Brief Report: Parent’s Assessments of Their Care-Related Stress and Child’s ASD Symptoms in Relation to Their child’s Intervention History

Auteurs: Daniel Shepherd, Rita Csako, Jason Landon, Sonja Goedeke, Kelly Ty

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 8/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Parenting a child with autism spectrum disorder (ASD) can be stressful. Understanding parent’s perceptions of their stress and their child’s ASD-related symptoms is important for both the well-being of parent and child and for other reasons, such as intervention adherence and diagnostic accuracy. We report parent (N = 570) ratings of both their ASD Care-Related Stress scores and their child’s symptoms in relation to the child’s exposure to five mainstream ASD interventions. Differences across intervention history in the way parents perceive their child’s symptoms and rate the stressfulness of performing ASD-related parenting duties were found.
Literatuur
go back to reference Osborne, L. A., McHugh, L., Saunders, J., & Reed, P. (2007). Parenting stress reduces the effectiveness of early teaching interventions for autistic spectrum disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38(6), 1103–1103. https://doi.org/10.1007/s10803-007-0497-7. Osborne, L. A., McHugh, L., Saunders, J., & Reed, P. (2007). Parenting stress reduces the effectiveness of early teaching interventions for autistic spectrum disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38(6), 1103–1103. https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-007-0497-7.
Metagegevens
Titel
Brief Report: Parent’s Assessments of Their Care-Related Stress and Child’s ASD Symptoms in Relation to Their child’s Intervention History
Auteurs
Daniel Shepherd
Rita Csako
Jason Landon
Sonja Goedeke
Kelly Ty
Publicatiedatum
20-03-2018
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 8/2018
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-018-3543-8