Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

4. Coaching

Auteurs : Nicolien van Halem, Tera Stuut, Henny Verbeek

Gepubliceerd in: De werkbegeleider in zorg en welzijn

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dit hoofdstuk gaat over coaching van studenten. Welke competenties heeft een coach nodig in verschillende situaties? Hoe begeleid je studenten uit verschillende generaties? Er is aandacht voor motivatie: welke kanten zitten er aan en hoe kun je de motivatie van de student stimuleren? We bespreken de ‘leervoorkeuren van Ruijters’, de ‘leerstijlen van Kolb’ en de typen werkbegeleiders. De begeleidingsstijlen van de begeleider zijn gebaseerd op de ‘theorie van situationeel leidinggeven’ en zijn gekoppeld aan de verschillende typen werkbegeleider.
Literatuur
go back to reference MBO Raad (2015). Kwalificatiedossier van de docent mbo. Woerden: MBO Raad. MBO Raad (2015). Kwalificatiedossier van de docent mbo. Woerden: MBO Raad.
go back to reference Ruijters, M. (2016). Liefde voor leren. Amsterdam: Boom Uitgevers. Ruijters, M. (2016). Liefde voor leren. Amsterdam: Boom Uitgevers.
go back to reference Stevens, L. M. (2004). Zin in school. Utrecht: EDG Thuiswinkel. Stevens, L. M. (2004). Zin in school. Utrecht: EDG Thuiswinkel.
go back to reference Brand, M. (2018) Het grote stageboek voor werkgevers. Uitgeverij Haystack: Zaltbommel. Brand, M. (2018) Het grote stageboek voor werkgevers. Uitgeverij Haystack: Zaltbommel.
go back to reference Manneke, A. (2003). Leerlingbegeleiding in de gezondheidszorg. Nelissen: Soest. Manneke, A. (2003). Leerlingbegeleiding in de gezondheidszorg. Nelissen: Soest.
go back to reference Ros, A., & Castelijns, J., et al. (2020). Gemotiveerd leren lesgeven. Bussum: Uitgeverij, Coutinho. Ros, A., & Castelijns, J., et al. (2020). Gemotiveerd leren lesgeven. Bussum: Uitgeverij, Coutinho.
Metagegevens
Titel
Coaching
Auteurs
Nicolien van Halem
Tera Stuut
Henny Verbeek
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2563-4_4