Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-08-2003 | Artikelen

Education permanente, een leven lang leren. Met of zonder punten. Een beschouwingeducation permanente

Auteur: A. Haverkort

Gepubliceerd in: Bijblijven | Uitgave 8/2003

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dat huisartsen hun vak (moeten) bijhouden is duidelijk. Reeds geleerde kennis veroudert snel, nieuwe inzichten en farmaca strijden om voorrang in de belangstelling en de eisen die patiënten stellen aan het hulpaanbod van de huisarts veranderen. Het vak moet dus worden bijgehouden, en dat doen huisartsen ook, al sinds mensenheugenis. Ook vóór het accrediteringstijdperk wekten huisartsen verbazing en bewondering bij academisch gevormde vrienden vanwege hun nascholingsgerichte instelling.
Literatuur
go back to reference Kolb DA. Experiental learning. Experience as source of learning and development. Englewoods Cliffs: Prentice Hall; 1984. Kolb DA. Experiental learning. Experience as source of learning and development. Englewoods Cliffs: Prentice Hall; 1984.
go back to reference Berkestijn LGM van. Leren leren. Over de vernieuwing van de huisartsopleiding. Huisarts Wet 2002;45:248-52. Berkestijn LGM van. Leren leren. Over de vernieuwing van de huisartsopleiding. Huisarts Wet 2002;45:248-52.
go back to reference Thomson O'Brien MA, Freemantle N, Oxman AD, Wolf F, Davis DA, Herrin J. Continuing education meetings and workshops. Effects on professional practice and health care outcomes. Cochrane Database Syst Rev. 2001;(2): CD 003030. Review. Thomson O'Brien MA, Freemantle N, Oxman AD, Wolf F, Davis DA, Herrin J. Continuing education meetings and workshops. Effects on professional practice and health care outcomes. Cochrane Database Syst Rev. 2001;(2): CD 003030. Review.
go back to reference Valaitis R. Interactive continuing education workshops or conferences can improve professional practice and patient outcomes. Evid Based Nurs. 2002 Jan;5(1):26.CrossRefPubMed Valaitis R. Interactive continuing education workshops or conferences can improve professional practice and patient outcomes. Evid Based Nurs. 2002 Jan;5(1):26.CrossRefPubMed
go back to reference Myers P. The objective assessment of general practitioners’ educational needs. An under-researched area? Br J of General Practice 1999;49:303-307. Myers P. The objective assessment of general practitioners’ educational needs. An under-researched area? Br J of General Practice 1999;49:303-307.
go back to reference Smits PBA, Verbeek JHAM, de Buisonjé CD, Problem based learning in continuing medical education: a review of controlled evaluation studies. BMJ 2002 Jan 19;324(7330):153-6.CrossRefPubMed Smits PBA, Verbeek JHAM, de Buisonjé CD, Problem based learning in continuing medical education: a review of controlled evaluation studies. BMJ 2002 Jan 19;324(7330):153-6.CrossRefPubMed
go back to reference Grimshaw Jeremy M, Eccles Martin P, Walker Anne E, Thomas Ruth E. Changing physicians's behavior. What works and thoughts on getting more things to work. J Contin Educ Health Prof. 2002;22(4):237-243.CrossRefPubMed Grimshaw Jeremy M, Eccles Martin P, Walker Anne E, Thomas Ruth E. Changing physicians's behavior. What works and thoughts on getting more things to work. J Contin Educ Health Prof. 2002;22(4):237-243.CrossRefPubMed
Metagegevens
Titel
Education permanente, een leven lang leren. Met of zonder punten. Een beschouwingeducation permanente
Auteur
A. Haverkort
Publicatiedatum
01-08-2003
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Bijblijven / Uitgave 8/2003
Print ISSN: 0168-9428
Elektronisch ISSN: 1876-4916
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059732