Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

28-10-2015 | Editorial

Statistical Guidelines for Publishing in the Journal of Youth and Adolescence

Auteur: Roger J. R. Levesque

Gepubliceerd in: Journal of Youth and Adolescence | Uitgave 12/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Advances in developmental science and the Journal of Youth and Adolescence’s rapid growth urge us to provide statistical guidelines for prospective authors. In terms of the Journal, more guidance is needed because we have moved away from supporting purely qualitative work, have experienced an increase in submissions, continue to reach out to authors who do not typically publish in developmental journals, and receive many inquiries from authors wondering whether their studies fall within the Journal’s mission. In terms of statistical and methodological advances in our field, more guidance appears needed given concerns about statistical power, interest in replication, and the overall desire to develop a more robust science. These changes spur efforts to be more proactive in helping authors develop stronger manuscripts and make more informed decisions about submitting them. …
Literatuur
go back to reference Levesque, R. J. (2006). Reporting empirical research on adolescence: Reflections on the appeal of coherence, purpose and responsibility. Journal of Youth and Adolescence, 35(1), 1–9.CrossRef Levesque, R. J. (2006). Reporting empirical research on adolescence: Reflections on the appeal of coherence, purpose and responsibility. Journal of Youth and Adolescence, 35(1), 1–9.CrossRef
go back to reference Levesque, R. J. (2007). Book reviews and the need to take books more seriously. Journal of Youth and Adolescence, 36(8), 1086–1088.CrossRef Levesque, R. J. (2007). Book reviews and the need to take books more seriously. Journal of Youth and Adolescence, 36(8), 1086–1088.CrossRef
go back to reference Levesque, R. J. (2011). The journal of youth and adolescence at 40. Journal of Youth and Adolescence, 40(1), 1–2.CrossRef Levesque, R. J. (2011). The journal of youth and adolescence at 40. Journal of Youth and Adolescence, 40(1), 1–2.CrossRef
go back to reference Levesque, R. J. (2012a). On proposing special issues for the journal of youth and adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 41(12), 1688–1690.CrossRefPubMed Levesque, R. J. (2012a). On proposing special issues for the journal of youth and adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 41(12), 1688–1690.CrossRefPubMed
go back to reference Levesque, R. J. (2012b). Authorships, collaborations, and acknowledgments: On the increasing responsibility to report relative contributions. Journal of Youth and Adolescence, 41(12), 1685–1687.CrossRefPubMed Levesque, R. J. (2012b). Authorships, collaborations, and acknowledgments: On the increasing responsibility to report relative contributions. Journal of Youth and Adolescence, 41(12), 1685–1687.CrossRefPubMed
Metagegevens
Titel
Statistical Guidelines for Publishing in the Journal of Youth and Adolescence
Auteur
Roger J. R. Levesque
Publicatiedatum
28-10-2015
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Youth and Adolescence / Uitgave 12/2015
Print ISSN: 0047-2891
Elektronisch ISSN: 1573-6601
DOI
https://doi.org/10.1007/s10964-015-0375-0