Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-01-2014 | Book Review

Jennifer A. Fredricks and Sandra D. Simpkins (eds): Organized Out-of-School Activities: Settings for Peer Relationships

New Directions for Child and Adolescent Development, No. 140, Jossey-Bass, San Francisco, CA, 2013, 101 pp, ISBN: 978-111873575-6

Auteur: Kaitlyn Focken

Gepubliceerd in: Journal of Youth and Adolescence | Uitgave 1/2014

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

In Organized Out-of-School Activities: Settings for Peer Relationships, editors Jennifer A. Fredricks and Sandra D. Simpkins analyze research on how peers in organized out-of-school activities shape the development of adolescents. Fredricks and Simpkins explore a variety of research that is focused particularly on youth 10–18 years of age. To develop a deeper understanding of peer influence and the impact of participation in out-of-school activities, Fredricks and Simpkins begin by examining the reasons organized activities are ideal settings to analyze peer relations. Then, they include reviews from different authors of theoretical and empirical research on peer relationships in a variety of out-of-school activities and settings, and how those peer relationships relate to variations in developmental outcomes across different types of activities. Their review contains a helpful synopsis of the current research available on peer influence and out-of-school activities, while also noting areas where research is lacking and how future studies could be better tailored to address still unanswered questions. …
Metagegevens
Titel
Jennifer A. Fredricks and Sandra D. Simpkins (eds): Organized Out-of-School Activities: Settings for Peer Relationships
New Directions for Child and Adolescent Development, No. 140, Jossey-Bass, San Francisco, CA, 2013, 101 pp, ISBN: 978-111873575-6
Auteur
Kaitlyn Focken
Publicatiedatum
01-01-2014
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Youth and Adolescence / Uitgave 1/2014
Print ISSN: 0047-2891
Elektronisch ISSN: 1573-6601
DOI
https://doi.org/10.1007/s10964-013-0033-3