Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Mindfulness

Uitgave 2/2024

Inhoudsopgave (19 Artikelen)

A Brief Compassion Focused Therapy Intervention Can Increase Moral Expansiveness: A Randomized Controlled Trial

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

James N. Kirby, April Hoang, Charlie R. Crimston

Child and Parent Mindfulness-Based Training Versus Medication for Childhood ADHD: A Randomised Clinical Trial

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Renée Meppelink, Esther I. de Bruin, Brett Kosterman Zoller, Frans J. Oort, Susan M. Bögels

Childhood Trauma and Relationship Satisfaction Among Parents: A Dyadic Perspective on the Role of Mindfulness and Experiential Avoidance

  • ORIGINAL PAPER

Francis Morissette Harvey, Alison Paradis, Marie-Ève Daspe, Jacinthe Dion, Natacha Godbout

Mindfully Teaching Mindfulness: A Conceptual Framework Based on the Compassionate Schools Project Teacher Experience

  • ORIGINAL PAPER

Polina P. Mischenko, Deborah L. Schussler, Patricia A. Jennings

Adaptation and Validation of the Mindful Student Questionnaire in Chinese

  • ORIGINAL PAPER

Qiu Wang, Yiqi Wu, Ruohan Feng, Xin Hao, Joshua C. Felver, Ying Zhang, Rachel Razza

Latent Profile Analysis of the Five Facet Mindfulness Questionnaire (FFMQ) Subscales in a Naturalistic Sample of Patients with Past or Present Major Depression: A Replication and Extension Study

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Jelle Lubbers, Philip Spinhoven, Mira B. Cladder-Micus, Jan Spijker, Anne E. M. Speckens, Dirk E. M. Geurts

Making it Short: Shortening the Comprehensive Inventory of Mindfulness Experiences Using Ant Colony Optimization

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Johannes A. Karl, Leticia Ribeiro, Claudia Bergomi, Ronald Fischer, Simon Dunne, Oleg N. Medvedev

Psychometric Properties of the Polish Version of the Mindful Self-Care Scale-Standard

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Paweł Larionow, Catherine Cook-Cottone, Natalia Pilarska

Psychometric Properties of the Mindfulness in Teaching Scale in a Sample of Portuguese Teachers

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Miguel Barata-Gonçalves, Luís Pires, Carlos Carona, Carlos A. M. de C. e Damas, Daniela Coimbra, Margarida Pedroso de Lima, Jennifer L. Frank, Albertina L. Oliveira

A Mixed-Methods Study of Compassionate Mind Training for Pupils (CMT-Pupils) as a School-Based Wellbeing Intervention

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Frances A. Maratos, Wendy Wood, Rory Cahill, Yessica Abigail Tronco Hernández, Marcela Matos, Paul Gilbert

Understanding the Implementation of Informal Meditation Practice in a Smartphone-Based Intervention: A Qualitative Analysis

  • ORIGINAL PAPER

Qiang Xie, Rachel L. Dyer, Sin U Lam, Corrina Frye, Cortland J. Dahl, Andrew Quanbeck, Inbal Nahum-Shani, Richard J. Davidson, Simon B. Goldberg

Early Buddhist Meditation, Part 2: Nondual Mindfulness

  • Open Access
  • MINDFULNESS IN PRACTICE

Bhikkhu Anālayo