Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Mindfulness

Uitgave 2/2025

Inhoudsopgave (19 Artikelen)

Enhancing Rigor in Quantitative Meta-Analyses for Mindfulness Research: A Comprehensive Guide

  • Open Access
  • REVIEW

Edie L. Sperling, Bassam Khoury, Anna Sutton, Mollie A. Price-Blackshear, B. Ann Bettencourt

TMS-EEG Shows Mindfulness Meditation Is Associated With a Different Excitation/Inhibition Balance in the Dorsolateral Prefrontal Cortex

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Gregory Humble, Harry Geddes, Oliver Baell, Jake Elijah Payne, Aron T. Hill, Sung Wook Chung, Melanie Emonson, Melissa Osborn, Bridget Caldwell, Paul B. Fitzgerald, Robin Cash, Neil W. Bailey

Mindfulness Skills and Experience Are Associated With Enhanced Emotional Body Sensations

  • ORIGINAL PAPER

Soren Wainio-Theberge, Bassam Khoury, Jorge L. Armony

Mindfulness-Based Intervention to Reduce Sensitivity to Anxiety in a Spanish Primary Education Setting

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Rut García-Lorenzo, Miguel Ángel Carbonero-Martín, Lorena Valdivieso-León, Iker Izar-de-la-Fuente

Brief Online Training in Mindfulness Meditation Momentarily Reduces Some Impulsive Behaviors: A Randomized Controlled Trial

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Chunlei Ge, Yuhong Xie, Meijuan Sun, Fanfan Fan, Yiemin Zhang, Lei Liu

Training for Mindfulness Teachers: Benefits for Mindfulness, Well-being, and Emotion Regulation

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Alessio Matiz, Alberto Chiesa, Fabio D’Antoni, Rachele Barbieri, Cristiano Crescentini

PLAYwithHEART: Non-Randomized Feasibility Trial of a Mindfulness, Acceptance, and Compassion-Based Programme for Adolescent Athletes

  • ORIGINAL PAPER

Sara Oliveira, Marina Cunha, António Rosado, Inês Matos-Pina, Cláudia Ferreira

Mindfulness in Preadolescents—A Feasibility Study on the Efficacy and Acceptance of a School-Based Training (“8SAM”)

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Anna L. Zeislmeier, Vanessa B. Wolter, Jasmina Eskic, Florian Hammerle

Who Wants to be Mindful? Personality Predictors of Meditation Practice

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Yana Ryakhovskaya, Nicholas T. Van Dam, Luke D. Smillie

Examining the Effect of an 8-Week Mindfulness Training Program on Caregiver Burden and Occupational Balance, and on Functional Capacity in People with Alzheimer’s Disease: A Randomized Controlled Trial

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Daniel Prieto-Botella, Paula Peral-Gómez, Daniel Mendialdua-Canales, Paula Fernández-Pires, Gemma Benavides-Gil, Verónica Company-Devesa, Fermín Martínez-Zaragoza, José-Ángel Pastor-Zaplana, Carmen Lillo-Navarro, Cristina Espinosa-Sempere, Philippe Goldin, Alicia Sánchez-Pérez