Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Mindfulness

Uitgave 6/2024

Inhoudsopgave (18 Artikelen)

Enablers and Barriers of Online Mindfulness-Based Interventions for Informal Carers: A Mixed-Methods Systematic Review

  • Open Access
  • REVIEW

Charunya Amilani Kumarihami Rambukwella Abeysinghe Mudiyanselage, Beverley Ewens, Aisling Smyth, Joanne Dickson, Seng Giap Marcus Ang

Toward Greater Clarity in Defining and Understanding Nonattachment

  • Open Access
  • REVIEW

Lindsay Tremblay, William Van Gordon, James Elander

Effect of an 8-Week Mindfulness Meditation Training Program on Psychological Distress in Caregivers and on Behavioral and Psychological Symptoms in People with Alzheimer’s Disease: A Randomized Controlled Trial

  • Open Access
  • Original Paper

Alicia Sánchez-Pérez, María Paz Quesada-Rico, Daniel Mendialdua-Canales, Miriam Hurtado-Pomares, Eva María Navarrete-Muñoz, Desirée Valera-Gran, Paula Peral-Gómez, Gemma Benavides Gil, Pablo García Millán, Gloria González-Caballero, Covadonga Chaves-Vélez, Philippe Goldin

Network of Mindfulness and Difficulties in Regulating Emotions in Firefighters

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Hui Ning Chiang, Oleg N. Medvedev, Warren N. Ponder, Jose Carbajal, Anka A. Vujanovic

Are Subjective Benefits of Mindfulness-Based Stress Reduction Related to Changes in Cardiac and Cortical Responses to a Stress Task?

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Ivan Nyklíček, Geert J. M. van Boxtel, Loek J. van der Donk, Willem J. Kop, Paul Lodder

Promoting Teachers’ Wellbeing Using a Compassionate Mind Training Intervention: Exploring Mechanisms of Change

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Marcela Matos, Ana Galhardo, Lara Palmeira, Isabel Albuquerque, Marina Cunha, Margarida Pedroso Lima, Frances A. Maratos, Paul Gilbert

Self-Guided Mindfulness Reduces College Student Anxiety: A Scalable, Preregistered Pilot Study

  • Original Paper

Amelia D. Moser, Chiara Neilson, Elena C. Peterson, Tina Pittman Wagers, Alyssa N. Fassett-Carman, Jennifer J. Wicks, Morgan M. Taylor, Hannah R. Snyder, Roselinde H. Kaiser

Associations Between Preadoption Maltreatment and Adoptees’ Emotional and Behavioral Difficulties: The Buffering Role of Mindful Parenting

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Mariana Rodrigues, Matilde Paulo Rato, Maria Cristina Canavarro, Raquel Pires

Development and Validation of the Inventory of Meditation Experiences (IME)

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Nicholas T. Van Dam, Jessica Targett, Alex Burger, Jonathan N. Davies, Julieta Galante

Does Virtual Reality Training Increase Mindfulness in Aboriginal Out-of-Home Care Children?

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Georgia Rowland, Emily Hindman, Julie Jomeen, Peter Hassmén

Exploring an Organizational-Level Mindfulness-Based Intervention in Private Workplace Settings

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Emilie H. Bonde, Eva G. Mikkelsen, Lone O. Fjorback, Lise Juul

Effects of a Virtual Mindful Self-Compassion Training on Mindfulness, Self-compassion, Empathy, Well-being, and Stress in Uruguayan Primary School Teachers During COVID-19 Times

  • ORIGINAL PAPER

Tamara Liberman, Martín Bidegain, Andrea Berriel, Francisco M. López, Alexander Ibarra, Mikaela Pisani, Sol Polero, Gonzalo Brito, Ana C. Pereira, Silvana López, María E. Castelló