Skip to main content

Welkom bij THIM Hogeschool voor Fysiotherapie & Bohn Stafleu van Loghum

THIM Hogeschool voor Fysiotherapie heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen. Je kunt je links eenvoudig registreren. Met deze gegevens kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL. Heb je een vraag, neem dan contact op met helpdesk@thim.nl.

Registreer

Om ook buiten de locaties van THIM, thuis bijvoorbeeld, van Mijn BSL gebruik te kunnen maken, moet je jezelf eenmalig registreren. Dit kan alleen vanaf een computer op een van de locaties van THIM.

Eenmaal geregistreerd kun je thuis of waar ook ter wereld onbeperkt toegang krijgen tot Mijn BSL.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Mindfulness

Uitgave 7/2022

Inhoudsopgave (18 Artikelen)

Mindfulness-Based School Interventions: a Systematic Review of Outcome Evidence Quality by Study Design

  • Open Access
  • REVIEW

Mary L. Phan, Tyler L. Renshaw, Julie Caramanico, Jeffrey M. Greeson, Elizabeth MacKenzie, Zabryna Atkinson-Diaz, Natalie Doppelt, Hungtzu Tai, David S. Mandell, Heather J. Nuske

Autobiographical Memory and Mindfulness: a Critical Review with a Systematic Search

  • Open Access
  • REVIEW

Evangelina Dominguez, Maria Casagrande, Antonino Raffone

Embracing the Complexity of our Inner Worlds: Understanding the Dynamics of Self-Compassion and Self-Criticism

  • Open Access
  • COMMENTARY

Madeleine Ferrari, Joseph Ciarrochi, Keong Yap, Baljinder Sahdra, Steven C. Hayes

Training Mindfulness Facilitators: Evaluating the VA CALM Program at the Veterans Health Administration

  • ORIGINAL PAPER

J. Greg Serpa, Kathy Atwood, Stephen R. Shamblen, Aree Sangpukdee, Melissa A. Jents, Christiane Wolf

Being Mindful of What is Absent

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Bhikkhu Anālayo

Exploring the Link Between Self-compassion and Compulsive Exercise Amongst Women

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Cristina Cuesta-Zamora, Marta Parra, Abel Toledano-González, Jorge Ricarte, Carolyn R. Plateau

Virtual Group–Based Mindfulness Intervention for Autistic Adults: a Feasibility Study

  • ORIGINAL PAPER

Yona Lunsky, Brianne Redquest, Carly Albaum, Sue Hutton, Maxine Share, Daniel Share-Strom, Jonathan Weiss

Temporal Changes in Mindfulness Skills and Positive and Negative Affect and Their Interrelationships During Mindfulness-Based Cognitive Therapy for Cancer Patients

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

Linda Cillessen, Monique O. M. Van de Ven, William. J. Burk, Else M. Bisseling, Félix R. Compen, Marije L. Van der Lee, Anne E. M. Speckens

Should We Use a Total Score, Two Subscale Scores, or Six Subscale Scores for the Self-Compassion Scale? A Multi-faceted Assessment Beyond Model Fit Indices

  • Open Access
  • ORIGINAL PAPER

José Buz, Antonio Crego, José R. Yela, Elena Sánchez-Zaballos, Antonio Ayuso

The Mindfulness-Based Gaia Program Reduces Internalizing Problems in High-School Adolescents: a Cluster Randomized Controlled Trial

  • ORIGINAL PAPER

Francesca Scafuto, Silvia Ghiroldi, Nitamo Federico Montecucco, Fabio Presaghi, Luca Iani

Mindfulness in Survivors of Cumulative Childhood Interpersonal Trauma: a Buddhist Conceptualization of Suffering and Healing

  • ORIGINAL PAPER

Éliane Dussault, David Lafortune, Mylène Fernet, Natacha Godbout

Development and Validation of the Japanese Version of the Freiburg Mindfulness Inventory-Short Form

  • ORIGINAL PAPER

Shota Noda, Chika Komatsu, Yumi Honda, Yosuke Hasegawa, Asuka Hasegawa, Mari Higuchi, Takanobu Suzuki, Hiroaki Kumano, Itaru Fukui, Hisanobu Kaiya